İlimle Bilim çatışır mı ?
Geleneksel İslami algımızda "Kur’an’da hangi tür bilgilerin olduğu" sorunsalı zihinleri daima meşgul etmiştir. Bu amaçla verilen cevaplar içerisinde en ilginç ve bir o kadar da kapsamlı olanı, onun "DİN ve DÜNYA hakkında her şeyi veya her tür bilgiyi içerdiğidir. Başka bir iddiaya göre ise o, sadece dini konuları içerir. Kesin olan şudur ki o, insanın bu dünya ve ahirete dair dini anlamda ihtiyaç duyacağı ASIL BİLGİLERİ vermiştir. Onun bu anlamdaki ilmi kuşatıcılığı müslümanlar nezdinde tartışmasızdır. İlim ile Bilim bu bağlamda çatışmaz çünkü her ikiside aynı şeydir. Batıya gidince adının B ile başlaması bizde kopmlex yaratmamalıdır. İlim i yaratan ile kainatın yasalarını yaratan farklı mı ki ikisi bir biriyle çatışsın.
ANCAK...
Tarihsel olarak baktığımızda, Kur’an’ın ilk hitap çevresinde toplumun ulaştığı bilgi ve ilmi zihniyetin oldukça iptidai ve dağınık olduğunu görürüz. Kur’an’ın açtığı çığır bu bakımdan ileri bir düzey sayılabilir. Bunu gören insanların onu, bütün bilgileri münderiç ve bilginin ana kaynağı olarak görmeleri doğal kabul edilebilir. Bunun mahiyeti ve sınırı bakış açılarına göre değişmektedir. Bu konuda fikir beyan edenler, hangi açıdan bakarlarsa baksınlar onun kuşatıcı muhtevasını çoğunlukla ‘HER’ ya da ‘BÜTÜN’ kelimesi ile tanımlayarak genelleştirme yoluna gitmişlerdir.
Kur'an da HER bilginin var olduğu inancı zamanla güncel olan hayatın içinde HER şeyi onda aramaya onda ispata dönüşmüştür. Bu alanda yapılan en çarpık örnekler geçmişte İŞARET YOLLU GÜNCELE GÖNDERME yaptığı varsayılan ayet tevilleridir. Burada dikkat edilmesi gereken Kur'an da HER şeyin olduğu değil kelimelerin BÜTÜN şeyleri kapsayacak şekilde tevil edilmesidir. Nuh'un Kıssasında TENNUR kelimesi (Kazan kaynayınca bir deyimdir.) örneğin devasa bir geminin Buhar Tirbününe gizli bir işaret olabilmekte. Tarık' a Andolsun ayetinden Yıldızların Yerlerine yorumu ile Karadeliklere tevil yapılabilmektedir.
NE Mİ DEMEK İSTİYORUM !
Peki Kur'an da HER şeyin olmayışı bir eksiklik midir?. Elbette değildir !!!. Kur'an bir insanın Muhammed A.S. şahsında BİR KAVGANIN DESTEKÇİSİDİR. Güncel hayatta her türlü saçmalığa bir dayanak ve ispat İNDEX i değildir. Akıllarda tutulması gereken bi diğer önemli husus da şudur, Kur'anı Kerim Muhammed A.S ve dava arkadaşlarının Mekke ve Mekke sosyolojisi içersindeki durumlarını desteklemiştir. Mekke de DEVE ile verilen örnekleri illa da ARABA ya da UÇAK ile güncellemek gerekmez. DEVE ye de binen İNSAN arabaya da binen İNSAN. Öyleyse Kur'an değişkenleri değil DEĞİŞMEZLERİ konu edinen bir kitaptır. Bu akıldan asla çıkarılmamalıdır. Aksi durumda değişkenleri güncele taşımak için komik olmanın sınırlarını zorlar da durur İNSAN