Peygamberi Pegasus'a bindirmek, Kat katıştır, tak takıştır! (Mirac hadisesi)
Kültür, en doğru kanımca şöyle tarif edilebilir;
Bir toplumdan her şeyi alınca geriye kalan tek şey. Bence bu harika bir tanımdır. Geleneksel İslami algımızdan ne kadar gereksiz ve anlamsız hurafe var ise keşke çıkarılabilse de geriye hiç bir şey kalmayacak olsa. Böylece Vahiy, hayata hakim ve kaim olsa.
Malumunuz Muhammed A.S ın Miraca çıkması, İsra Suresi 1. ayet tevil edilirken içine rivayet kültürü de katılarak gerçekleştirilir. Sorunlardan birisi Mescid i Aksa olarak resmedilen ve Kudüste olduğu bilinen bu mescid, Muhammed A.S henüz hayatta iken inşa edilmemiştir. Yanisi Muhammed A.S eğer miraca çıktı ise böyle bir başlangıç mescidi henüz ortada yoktur. Hz. Omer döneminde yapılan Mescid-i Aksa İsra suresinin ilk ayetinin yorumunda kullanılmıştır. İsra Suresi 1. ayet şöyle;
Yüceliğinde sınır olmayan O (Allah) ki kulunu geceleyin, kendisine bazı alametlerimizi göstermek için (Mekke'deki) Mescid-i Haram'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa'ya götürdü. Çünkü, gerçekten her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.
Diğer bir sorun da Muhammed A.S a atfedilen mirac hadisesinin şaman kültüründe olması ve bu kültürel artığın İslam içine katıldığı mirac hadisesinde kullanılan bineğin(Burak) de Antik Yunana ait olan Pegasus (kanatlı at) olması. Pegasus, (Yunanca: Pegasos) Yunan mitolojisi'nde kanatlı at. Deniz tanrısı; Poseidon ile yılan saçlı Gorgon Medusa'nın oğlu ve dev Chrysaor'un kardeşi olduğuna inanılır. Ayrıca Zeus'un oğlu Herkül'ün kardeşi olarak da bilinir. Her toplum mutlak surette bir birinden etkilenir ama İslam'i geleneksel algımız nasıl oluyor da peygamberimizi bu ata bindiriyor inanılmaz bir şey bu!
Bizim şu anda geleneksel İslami algımızda Mirac şu üç kültürün sentezidir. Şamanizm + Antik Yunan ve maalesef İsra Suresi 1. ayet. Batılı Hakk'ka karıştırmak tam da böyle bir şey. Şimdi süsle miracı namaz pazarlığını kat içine, cebrail i kat, buradan öteye geçersem yanarım şiirlerini kat. Kat katıştır yutturabildiğin kadar.