Nasreddin Hoca Fıkraları

Yıl 1200 ler, yer Anadolu.
Moğollar Anadoluyu istila etmeye başlamış ve halk genel itibari ile ağır vergilere tabi tutuluyor. Kayseri muhasara edilmiş ve on binleri katlediyorlar. Bir kimlik Anadolunun puslu tarihinde öylesine parlıyor ki hiç kimse şu soruyu sormuyor;
Nasıl oluyor da İslam alimlerinin tamamının sesi kısılırken Celaleddin- Ruminin sesi hiç kısılmıyor ve Moğollar neden ve niçin hiç dokunmuyorlar?
Osmanlı Uleması Şeyh-ul İslamlar da dahil olmak üzere ne yazık ki Selçuklu devrini ve bu dönemin alim ve bilginlerini tanıyamadılar. Sadece halk rivayetlerinden gelen bilgileri elde edip derlemekle yetindiler. Celaleddin in tedriastının dışında tüm ilim ve fikir adamların eserlerini okumak da yasaklanmıştı. Onun içindir ki
Bir ilim ve fikir adam adamı olan, aynı zamanda Bir doktor ve Selçuklu Kadısı Hoca Nasureddin ( fıkracı Nasrettin Hoca olarak bilinir.) günümüze karartılarak gelmiştir. Dönemin siyasal çekişmelerini Mesnevi içine ustalıkla yediren Mevlana Nasreddin Hoca dan Mesneviden YILANCI, DABBBAH gibi sıfatlar ve hikayelerle HİCV eder.
Anadolu da yaygın olarak Hoca Nasreddin olarak tanıdığımız bu ilim ve fikir adamının neden FIKRALAR yoluyla HİCV etme yolunu tercih ettiği şimdi daha iyi anlaşılıyor.
YA YUTARSA : Celaleddin in Anadoluyu Tasavvuf ve Mesnevi aracılığı ile mayalaması
PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALAR: Celaleddin'in Moğol Ajanlığı
EŞEĞE TERS BİNMEK: Celaleddin özellikle Bir eğitim metodu olarak Hocanın öğrencilere sırtını dönmemesi adabını aşağılayarak alay konusu etmiştir.
PAPAĞAN Konuşuyor benim hindi Hindi Düşünüyor: Celaleddini Boş konuşmakla suçluyor.
ve daha bir çok FIKRA, Şimdi gelin aşağıdaki fıkraların içeriğine bakmaya gerek duymadan yanlıca isimlerinden bile olsa yola çıkarak dönemin SİYASAL ve TOPLUMSAL bir vizyonu olması hasabiyle tekrar gözden geçirelim. ACABA HOCA bu FIKRALARIN İÇİNE KİMBİLİR SÖYLEYEMEDİĞİ KİM BİLİR NE HAKİKATLER GİZLEDİ !...
• Öbür Taraf
• Sünnettir
• Nasreddin Hoca Gençken
• Kanaatsizlik
• İstediğin Kadar Vade
• En Büyük Ceza
• Hep Aynı Surat
• Nasreddin Hoca'nın Öğüdü
• Yarım Öksürük
• Yemesi Kolay Olsun
• Ağlama Sebebi
• Ver Kaftanı Al Semeri
• Hoca Çıktı Mandalar Yesin
• Hatim İndiririm
• Oğlak Büyüdü
• Uzun Namaz
• Memnun mu?
• Helva
• Yemi Kim Verecek?
• Niye Gelmediniz?
• Fidan
• Çocukluğunu Özleyen Kavuk
• Yere Düşene Kadar
• Döve Döve Helva Yedirmek
• Damdan Düşmüş Birini Bulun
• Cimri Subaşı'ya Tazı Köpeği
• Yorgan Gidince
• Nasreddin Böyle Atar
• Kırk Yaşındayım
• Bakkal Borcu
• İki Kere Gelse
• Rüzgar Yiyorum
• Çaylak
• Evini Tarlaya Taşı
• Bal ile Sirke
• Ağzım Yırtılacaktı
• Hediye Ayva Olsaydı
• Nasreddin Hoca ve Papazlar
• Hepsini Sen Yesene
• Dünyada Uyananların Hali
• Pınarbaşında Uyumuştum
• Kayıp Anahtar
• Eşek de Okuma Öğrenir
• Adam Olmak
• Hepsini
• Hoca ile Hakim
• Yarasa, Sahibine Yarardı
• Nasrettin Hoca Alışverişte
• Dünya Serüveni
• Keçiyi İçeri Al
• Göklerdeki Yerine Gitti
• Arşa Değerdi
• Ağaçtan Düşen Gelsin
• Kavuk
• O Dua Sende Bu Akıl Bende Varken
• Ördek Çorbası
• İkinizin Arasında Gidiyorum
• O Zamanda Ben Bulunmadım
• Ne Ekersen Onu Biçersin
• Ağaçtan Öte Bir Yol
• Devenin Kanadı Olsa
• Kazma Kılıfı
• İp Olur
• Enini Boyuna Uyduracaktı
• Boğazından Yakalayacağım
• Üç Yüz Değnek
• Kül Pidesi
• Buz Gibi Hoşaf
• Hayalimin Kokusu
• Bir Ahır Dolusu Öküz Buldum
• Onun Her İşi Terstir
• Kurdun Keyfini Bozma
• Ay Yerini Buldu
• Görün Bendeki Feryadı
• İnanmazsanız Yıldızları Sayın
• İmamı Topal Timur Olursa
• Kaybedilenlerin Değeri
• Minarenin Sırrı
• Heybe Bulunmasaydı
• Yanında Eşek Bulundursun
• Deli Dolu Aktığın İçin
• Körüğün Havası
• Ne Tatlı Var, Ne Börek
• Tembellik Edeceğine Çift Sür
• Mektup
• Küçük Yangınlara Karışmam
• Mesele Çatallaştı
• Büyük Kapı
• Saz Çalma
• Dostlar Alışverişte Görsün
• Getir Abayı, Al Semeri
• Sahuru da Yemezseniz
• İçinde Ben de Vardım
• Kıyamet Ne Zaman kopacak
• Sen de Haklısın
• Esneme
• Düşmesem de İnecektim
• Nasreddin Hocanın Balıkları
• Cuma Öldü
• Şakadan Hoşlanmam
• Bahar mı Kış mı ?
• Kedi Baltaya Ne Yapacak ki ?
• Yüzme Biliyordun Değil mi ?
• Yemek Benim Değil
• Sesi Yarın Çıkar
• El Elin Eşeğini..
• Sen mi Satacaksın Yoksa Ben mi ?
• Minarenin şerefesine hamam
• Hocanın Veremediği Hutbe
• Nezleyim de
• Benim yerime seni götürür belki
• Eşeğe mi İnanıyorsun Bana mı?
• Cenazenin Neresinde Gitmeli?
• Allah'ın Rahmeti
• Cuma Namazı
• Hanımından korkmayan ayağa kalksın
• Kokusunu ne yapacaksın?
• Sahibi ölmüş eşek
• Hamam bahşişi
• Su dediğin böyle olur
• Oğlumun babası öldü de
• Ben Uyuyorumsssss
• Eşeğe Yazık Olur
• Hırsızın Hiç mi Suçu Yok ?
• Yemeğin Buğusuna Akçenin Sesi
• Testiyi Kırmadan Önce
• Düşünen Hindi
• Kırk Akçelik Balta
• Kedi Nerede?
• Göle Yoğurt Çalmak
• Halep Oradaysa Arşın Burada !
• Mum Ateşiyle Pişen Yemek
• Kitaptaki Yanlışlar
• Eşeğe Ters Binmek
• Secdeye Varırsa?
• Kuşa Benzedin
• Elimi Al
• Cennet
• Avlu Karanlık
• On Sene Önce
• Kusur Çömlekte
• Aklın Varsa Göle Koş
• Peştemali Hesaba Kattım Zaten
• Kırdıktan Sonra Dövmenin Faydası Yok
• O Bizden Daha Kirli
• İnşallah Benim Hatun!
• Bizim Tekir Nerede?
• Kapıya Sahip Olmuş
• Hoca Kaynanasını Nasıl Arar?
• Ben Uyuyorum
• Konya İle Akşehir Havası
• Evin Sahibiyim
• Hoşt Beyim Hoşt
• Kimin İçi Yanıyor?
• Yas Tutuyorlar
• Cenaze Töreni
• Son Ümit
• İpe Un Sermek
• Eski Dolunaylar
• Dünya Kaç Metre?
• Evliliğin Böylesi
• Halim Ne Olurdu?
• Sıkarken Öldü
• Bak Nasıl Akıllandın
• Dokuz Akçe
• Peşin Para
• Canım Çıktı
• Acemi Bülbül
• Zıkkımın Kökünü Yer
• Denge Bozulur
• Beş Parmak
• Kanatlı Develer
• Ben Olsaydım
• Kusur Çömlekte
• İçin Sıyrılır
• İçinde Ben de Vardım
• Boğazına Ateş Düştüğü Zaman
• Sana Ne?
• Ben Uyuyorum
• Bir Ayağı Abdestsiz Namaz
• 10 Sene Öncesi
• Keşiş
• Sen de Düştün
• Peştemal
• Kazı
• Ne Farkeder
• Ay Alıp Satmıyorum
• Cimri ve Hoca
• Evliliğin Anlamı
• Kuyruklu Yalan
• Eşek Öldü
• Kulağını Çek
• Beni Sormazsınız!
• Çalı Tohumu
• Sıra İle
• Her Gün Bayram Olsa
• Halâ koyduğum yerde otluyorsun!
• Parayı Severim Ama..
• Kim Daha Büyük?
• Kıyametin Alâmeti
• Dönüşte buraya uğrama da!
• Müslümanlar görsünler de...
• Ben Yemem!..
• Dünyanın Dengesi
• Arapça
• Biliyor musunuz?
• Niye Yemezsin?
• Hiç Boşuna Sevinme!
• Altı Kâğıt
• Timur'un Filleri
• Kaybolan Ayaklar
• Tesbih
• Ne Kadar
• Hatırını Sorayım
• Kaftan
• Kör Döğüşü
• Karın Çok Geziyor
• Tehlike
• Ay Kaça Geldi
• Ağlayan Sen Olacaksın
• Baklava
• Boş Ver Yenisini Alırız
• Kırk Yıllık Sirke
• Gönlüm Razı Gelmedi
• Ne yer ne içer?
• Davetiye
• Gönlüm razı olmadı
• Oğlumun babası
• Hanımla Muhabbet
• Beş Kuruş
• Elalemin Ağzı Torba Değil ki Büzesin
• El Yazısı
• Kibir Yok
• Burun ile Ense...
• Katır Nereye Giderse
• Borç
• Hiçlik Makamı
• Sesimin Arkasından Koşuyorum
• İnsanlar gibi düşünür
• Bindiği dalı kesmesi

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kur'an ışığında ebelik !

Koşun Kavga Var !

Kadir Gecesi Bulundu !

"Kitapsız"lık Yapma !

Ben, Biz, O. Allah Kur'anda neden farklı zamirler kullanır ?

Allah'ın Kahramanı Sensin e-kitap olarak çıktı !.

Kuyruğu Kopartan Tilki Masalı

Musa, Ekmek ve Özgürlük - ÇIKTI

Hoş geldin On bir ayın sultanı Gastronomi

Sünnilik bir Din midir ?