Ölü Kuşlar ve Kemikler

Kur'an kıssaları, milletlerin ilerlemeleri ve yok olmalarıyla alakalı bazı kevni yasaları içermektedir. Bu evrensel yasaların öğrenilmesi, âdeta doğadaki değişik bilimleri ve maddenin birbirleriyle olan ilişkisini sağlayan kuralları bilmek gibidir. Kur'an kıssalarına bu gözle bakar isek toplumların çöküş nedenlerini ve süreçlerini de anlamış oluruz.
Örneğin İsrailoğulları bu kapsamda İsa A.S.(Al'i İmran 49 ve Maide suresi 110. ayette) örnekliğinde ölü bir kuş, Yine Bakara Suresi 259. Ayette işaret edildiği gibi;

Yoksa (ey insanoğlu, sen,) halkının terk ettiği, çatıları yıkılıp harap olmuş (virane) bir kasabadan geçen (ve): "Allah bütün bunları öldükten sonra nasıl diriltebilirmiş?" diyen o kişi (ile aynı fikirde) misin? Bunun üzerine Allah, onu yüzyıl süre ile ölü bırakmış ve sonra tekrar hayata döndürerek sormuştu: "Bu halde ne kadar kaldın?" O da: "Bu halde bir gün veya bir günden biraz daha az bir süre kaldım" diye cevap vermişti. (Allah): "Hayır" dedi, "bu halde bir yüzyıl kaldın! Yiyeceğine ve içeceğine bak -geçen yıllar onları bozmamış- ve eşeğine bak! (Biz bütün bunları) insanlara bir ibret olman için (yaptık). Birde şu (insanların ve hayvanların) kemiklerine bak -onları nasıl birleştirip et ile örttüğümüzü düşün!" (Bütün bunlar) ona açıklanınca, "(Şimdi) öğrendim ki" dedi, "Allah her şeye kadirdir!" ölü bir şehir olarak tasvir edilmektedir.

Tevratta bu durum Babil sürgünü dönüşü yerle bir olmuş Kudüs'ün sosyolojik durumu Hezekiel (Zülkifl) Peygamber gözünden KURU KEMİKLER bölümü olarak şöyle anlatılır; 

Kuru Kemikler BÖLÜM 37

Hez.37: 1 RAB'bin eli üzerimdeydi, Ruhu'yla*fç* beni dışarı çıkardı,kemiklerle dolu bir ovanın ortasına koydu.D Not 37:1,9,10 İbranice'de "Ruah" (Ruh) sözcüğü, "Rüzgar", "Soluk" anlamına da gelir.

Hez.37: 2 Beni onların arasında her yöne dolaştırdı. Ovada her yereyayılmış, tamamen kurumuş pek çok kemik vardı.

Hez.37: 3 RAB, "İnsanoğlu, bu kemikler canlanabilir mi?" diye sordu.Ben, "Sen bilirsin, ey Egemen RAB" diye yanıtladım.

Hez.37: 4 Bunun üzerine, "Bu kemikler üzerine peygamberlik et" dedi,"Onlara de ki, 'Kuru kemikler, RAB'bin sözünü dinleyin!

Hez.37: 5 Egemen RAB bu kemiklere şöyle diyor: İçinize ruh koyacağım,canlanacaksınız.

Hez.37: 6 Size kaslar verecek, üzerinizde et oluşturacağım, sizideriyle kaplayacağım. İçinize ruh koyacağım, canlanacaksınız. Ozaman benim RAB olduğumu anlayacaksınız."

Hez.37: 7 Böylece bana verilen buyruk uyarınca peygamberlik ettim. Benpeygamberlik ederken bir gürültü oldu, bir takırtı duyuldu.Kemikler birbirleriyle birleşiyordu.

Hez.37: 8 Baktım, işte üzerlerinde kaslar, etler oluşuyor, üstlerinideri kaplıyordu. Ama onlarda ruh yoktu.

Hez.37: 9 Sonra bana şöyle dedi: "Rüzgara*fç* peygamberlik et,insanoğlu, peygamberlik et ve de ki, 'Egemen RAB şöyle diyor: Eyrüzgar, gel dört yandan es. Bu öldürülmüşlerin üzerine üfle ki canlansınlar!" Hez.37: 10 Böylece bana verilen buyruk uyarınca peygamberlik ettim.Onların içine soluk*fç* girince canlanıp ayağa kalktılar. Çok,çok büyük bir kalabalık oluşturuyorlardı.

Hez.37: 11 Sonra bana, "İnsanoğlu, bu kemikler bütün İsrail halkını simgeliyor" dedi, "Onlar, 'Kemiklerimiz kurudu, umudumuz yok oldu, bittik diyorlar.

Hez.37: 12 Bu yüzden peygamberlik et ve onlara de ki, 'Egemen RAB şöyle diyor: Ey halkım, mezarlarınızı açıp sizi oradan çıkaracak, İsrail ülkesine geri getireceğim.

Hez.37: 13 Mezarlarınızı açıp sizi çıkardığım zaman benim RAB olduğumuanlayacaksınız, ey halkım.

Hez.37: 14 Ruhumu içinize koyacağım, canlanacaksınız. Sizi kendiülkenize yerleştireceğim. O zaman, bunu söyleyenin ve yapanın benRAB olduğumu anlayacaksınız." Böyle diyor RAB.

Görüldüğü gibi Bakara Suresideki ayet ile anlatılan durum Tevrat da anlatılan durum ile aynı şeydir. Yahudilerin toplumsal çözülmüşlüğü bundan daha güzel nasıl anlatılabilir di ki! Kısaca Kur'an kıssaları, dini hayatın, yaratılışın başlangıcından itibaren nasıl cereyan ettiğinin, bu hayatın önündeki engellerin neler olduğunun, peygamberlerin buna karşı nasıl bir tavır takındıklarının, ilahi davete muhatap olan milletlerin onu nasıl kabul veya red ettiklerinin, hak ve batıl arasındaki mücadelenin nasıl sona erdiğinin tarihidir.

Bu bağlamda;
Kur'an ı Kerimden yukarıdaki ayet ve buna benzer sembol, mecaz v.b. aktarım tekniklerinden sırlar, şifreler, gizemler ve sayısal kombinasyonlar çıkarmak ve benzeri her türlü tevil Kur'an ruhuna aykırıdır. Bu aykırılık zamanla kemikleşerek masallara, masallar da kültürel bir zenginlik olarak Rivayet kültürüne dönüşür ve artık yine bir Kur'an kavramı olarak "Atalar Dini" olur. Atalar dinine kesin bağlılık felaketin başlangıcından başka bir şey değildir.
"Onlara; "Allah’ın indirdiklerine uyun" denildiğinde, derler ki; "Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." Şayet şeytan, onları çılgınca yanan ateşin azabına çağırmışsa da mı (buna uyacaklar)?" (Lokman 21)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kur'an ışığında ebelik !

Koşun Kavga Var !

Kadir Gecesi Bulundu !

"Kitapsız"lık Yapma !

Ben, Biz, O. Allah Kur'anda neden farklı zamirler kullanır ?

Allah'ın Kahramanı Sensin e-kitap olarak çıktı !.

Kuyruğu Kopartan Tilki Masalı

Musa, Ekmek ve Özgürlük - ÇIKTI

Hoş geldin On bir ayın sultanı Gastronomi

Sünnilik bir Din midir ?