İlkel, Zorba ve Barbar (Habil Kabil Meselesi)
Habil ve Kabil, aklımızda kadarıyla ilk cinayetle bilinir. adları Kur'an da geçmez. Her toplumda farklı farklı isimlendirilirler. Cinayetin sebebi ise birinin sunduğu kurbanın kabul edilmemesi diğerinin ise kurbanının kabul edilmesi sonucu Kabil'in kıskançlığı nedeniyle kardeşini öldürmesidir. Bu konu üzerinde maalesef inanılmaz bir rivayet kültürü inşa edilmiştir
Peki ama Kur'an bu kıssayı niçin anlatır ?
Tüm kültürel izleklerde bu kıssa, kişi adları farklı isimlerle geçer. Yani demem o ki İnsanoğlu, iyilik ve kötülük problemini kültürel zeminde böyle işlemiş ve bu da toplumların geleneklerin de derin bir etki bırakarak yerleşik bir şekilde kalmıştır. Sümer, Babil, Asur, kökenli tüm Mezopotamya edebiyatında ve diğer tüm kültürlerde bu fenomene rastlanır. Aralarındaki kavga nın karı kız kavgası yahut başka bir mesele olması ile ilgili görüşlerin kaynağı bu kültürel arka planda meselenin farklı işleniş biçimleri farklılığıdır. Kur'an toplumların izleğinde özellikle Yahudilerin zihin arka planında yer eden bu önemli unsuru kullanır ve mesajını bu unsur ile verir.
Ziraat ile uğraşan ve tarım yaparak geçimini sağlayan YERLEŞİK TOPLUM ile hayvancılık ile geçimini sağlayan GÖÇERLERİN her daim kavgasının en öz anlatımını sunmak içindir. İnsanlığın inşaa ettiği yerleşik uygarlık, dışarıdan gelen ve hazıra konmaya çalışan başka bir güç tarafından daima yıkılmıştır. Tüm toplumlar dış etkenin yol açtığı bu kavmi; İlkel, Zorba ya da Barbar isimleri isimlendirmiştir.
Kabil Emperyalizm'in babasıdır. Zorba, talancı, söz dinlemez, kan kokusuna alışık ve canavardır. Dışarından gelen bu ZORBA ve EMPERYAL güç daima; "BİZ ISLAH ETMEYE GELDİK" diyerek gelir, taş üstünde taş baş üstünde baş komaz.. Oysa Kur'an Yahudiliğin en çok işlendiği Bakara Suresinde (2/11) Kabil ordusuna şöyle der;
Onlara "Yeryüzünde yozlaşmaya ve çürümeye yol açmayın!" dediklerinde "Biz sadece düzeltmeye ve iyileştirmeye çalışıyoruz!" diye cevap verirler.
Habil ile Kabil, bu döngünün Kur'an-ı Kerim de en basit ve yalın anlatım biçimidir. Şimdi haberleri açalım ve Ortadoğu ile ilgili haberleri izlemeye devam edelim...
Bir diğer soru ise şu; Kur'an toplumların belleğinde yer alan bu meseleyi Muhammed A.S a niye anlatır ?
1- Ey Yahudiler, siz bizim mesajlarımıza daima yamuk yaptınız, Kabil tarafındasınız.
2- Ey Muhammed sen ise Habil tarafındasın ve her zaman kazanan taraftasın. Mesele büyük ve sen Allah'ın razı olduğu taraftasın...