Kadına bakışından adam olup olmadığı belli olur bir UYGARLIĞIN !
İnsanlık tarihinde yapılan savaşların pek azı hariç şöyle bir gelenek daima süregelmiştir; Kuşatma altındaki düşmana, şehri teslim etmeleri halinde esir olacakları, aksi halde kadınların tecavüz edilerek hepsinin öldürüleceği bildirilir. Bu gelenek düşmana onur kırıcı bir psikolojik baskı kurmanın yanında kadınların toplumsal yerlerinin nerede olduğu konusunda bir fikir vermesi bakımından ilginçtir.
Kadınların toplumun şekillenmesinde öylesine etkin bir rolü var ki en etkisiz oldukları zamanlarda bile ya savaş stratejisi için bir baskı aracı, ya da Arap toplumunda borç karşılığı alınıp satılan bir emtia olarak kullanılmıştır. Günümüzde kadının toplumsal düzendeki yeri konusunda bir söz söyleyebilmek için geçmişten gelen bu süreç asla göz ardı edilmemeli. Toplumsal düzlemde söz söyleyen ve ideolojik söylem geliştiren tüm düşünce ve fikirlerin İslam'ın tarihsel süreçler içinde kadını nasıl bir konumda bulduğu ve onu hangi konuma getirdiği mutlak surette anlaşılmalıdır. İslam'ın dört eşe izin verdiği yada kadınların cariyeleştirildiği bir din algısı kendisine tepkisel bir duruş geliştirmeye meyilli tüm kesimlerin iştahını kabartır. Ancak unutulmamalıdır ki Allah'ın bir erkeğin koynuna dört kadın koyma gibi bir derdi yoktur. İslam, sorun olan yerdedir. Sorunların çözüm süreçleri göz ardı edildiğine sorunun kendisi din haline dönüşür. Kadının adının bile değer görmediği bir toplumda zamana ve sosyal dokuya zarar vermeden, tüm geçmiş atalar kültürünü de kendisine düşman etmeden bu kötü alışkanlığı değiştirmesi muhteşem bir başarıdır. Savaşlarda bir ganimet malzemesi yapılması, sayısız kullanımlık eş edinilmesi ve daha sonra ortada bırakılması veyahut mirastan pay alamaması gibi sorunlara günümüzde bir çok ideolojinin çözümü merak konusudur. İslam dışı tüm ideolojiler genelde çözümü; benim bedenim, benim kararım gibi hayvansal bir dürtü ile açık etseler de, toplumsal bir düzen kurmaktan ziyade aksine düzeni param parça etmekten başka bir işe yaramazlar. Bir nevi çağdaş gericilik Toplumsal değişim ve dönüşümlerin zamana yayılarak çözüm sürecine konulması ve bu süreçlerin tedrici oluşunun benimseniyor olması bize verilen dersin önemini ortaya çıkarır. Çok eşlilikten dört eşe , hiç pay verilmeyen mirastan iki ye bir veriliyor ise bu denklemi şöyle formül etmemiz gerek. Çok eşlilik ---------------> 4 Eş indirgenmiş ise Allah ın muradı ----------------> Kaç eşlilik eder ?
Kadınların toplumun şekillenmesinde öylesine etkin bir rolü var ki en etkisiz oldukları zamanlarda bile ya savaş stratejisi için bir baskı aracı, ya da Arap toplumunda borç karşılığı alınıp satılan bir emtia olarak kullanılmıştır. Günümüzde kadının toplumsal düzendeki yeri konusunda bir söz söyleyebilmek için geçmişten gelen bu süreç asla göz ardı edilmemeli. Toplumsal düzlemde söz söyleyen ve ideolojik söylem geliştiren tüm düşünce ve fikirlerin İslam'ın tarihsel süreçler içinde kadını nasıl bir konumda bulduğu ve onu hangi konuma getirdiği mutlak surette anlaşılmalıdır. İslam'ın dört eşe izin verdiği yada kadınların cariyeleştirildiği bir din algısı kendisine tepkisel bir duruş geliştirmeye meyilli tüm kesimlerin iştahını kabartır. Ancak unutulmamalıdır ki Allah'ın bir erkeğin koynuna dört kadın koyma gibi bir derdi yoktur. İslam, sorun olan yerdedir. Sorunların çözüm süreçleri göz ardı edildiğine sorunun kendisi din haline dönüşür. Kadının adının bile değer görmediği bir toplumda zamana ve sosyal dokuya zarar vermeden, tüm geçmiş atalar kültürünü de kendisine düşman etmeden bu kötü alışkanlığı değiştirmesi muhteşem bir başarıdır. Savaşlarda bir ganimet malzemesi yapılması, sayısız kullanımlık eş edinilmesi ve daha sonra ortada bırakılması veyahut mirastan pay alamaması gibi sorunlara günümüzde bir çok ideolojinin çözümü merak konusudur. İslam dışı tüm ideolojiler genelde çözümü; benim bedenim, benim kararım gibi hayvansal bir dürtü ile açık etseler de, toplumsal bir düzen kurmaktan ziyade aksine düzeni param parça etmekten başka bir işe yaramazlar. Bir nevi çağdaş gericilik Toplumsal değişim ve dönüşümlerin zamana yayılarak çözüm sürecine konulması ve bu süreçlerin tedrici oluşunun benimseniyor olması bize verilen dersin önemini ortaya çıkarır. Çok eşlilikten dört eşe , hiç pay verilmeyen mirastan iki ye bir veriliyor ise bu denklemi şöyle formül etmemiz gerek. Çok eşlilik ---------------> 4 Eş indirgenmiş ise Allah ın muradı ----------------> Kaç eşlilik eder ?