SOL SAĞ MESELESİ

Dün gece sahurda İhvan'dan bir kardeş oturdu karşıma. Arkadaşın arkadaşı.
"Sen solak mısın ?" dedi. Önce anlamadım, sonra
"Hea yok abi sağlak'ım" dedim.
"Sol elle yeme günah günah" dedi.
"Abi nerde yazıyor ?" dedim.
"Hadislerde yeri var dedi"
"heimm, Peki abi artık bundan sonra sağ elle yiyeyim ama bu Hadis'in muradının ne olduğunu biliyor musun ? Yani niçin Peygamber sol elle yemek yememiş de sağ eli tercih etmiş? " dedim.
"O kadarını bilmiyorum" deyince, Peki abi ben sana gerekçesini söyleyeyim." dedim.
" Bak Abi yıl 600 ler yer Mekke. Araplar'ın şehir yapılanmasında kanalizasyon sistemi maalesef bulunmuyor. Araplar yaklaşık bir kilometre şehir dışında hacet gidermek için açık arazilerinii kullanıyorlar. Hijyen SU AZLIĞINDAN DOLAYI çok düşük seviyede. Hatta Kur'an da Namaz'ın kılınış biçiminden ziyade ABDESTİn ŞARTLARI sayılır. Bu yüzden. "TOPUKLARINIZI" da ibaresi Kur'an da yer alır çünkü kişinin TOPUĞU o dönemde çift katlı kendi tuvalet kağıdıydı, çaktınnnn" deyince önce bi ağzındaki lokmayı yutkundu gözleri büyüdü.
"Hadi yaa" dedi.
"Yaaa" dedim.
"Eee? sonra"
"Sonrası şu abi sol el Hijyen ve Hijyen görevi gördüğünden Resul bir içtihat yapmış 'sol elle yemeyin de sağ elinizi kullanın demiş' olabilir. Sahabe de o günün şartlarında buna uymuş. Gayet güzel bir uygulama. Ancak sağ elin bir günahı yok. Tuvaletten çıkınca ellerini sabunlar yıkarsan sol elini de artık kullanabilirsin" dedim.
Öyle işte ...
sonra onlar ezan okununca niyetlendiler, benim sahurum bitmedi, vurdum çayın gözüne, vurdum çayın gözüne,
taaaa beyaz iplik siyah iplikten ayrılıncaya kadar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kur'an ışığında ebelik !

Koşun Kavga Var !

Kadir Gecesi Bulundu !

"Kitapsız"lık Yapma !

Ben, Biz, O. Allah Kur'anda neden farklı zamirler kullanır ?

Allah'ın Kahramanı Sensin e-kitap olarak çıktı !.

Kuyruğu Kopartan Tilki Masalı

Musa, Ekmek ve Özgürlük - ÇIKTI

Hoş geldin On bir ayın sultanı Gastronomi

Sünnilik bir Din midir ?